Et af de tunge…

Amning i det offentlige…
Er det mig eller er der sådan en lidt underlig stemning omkring amning, når man sidder et offentligt sted?

Personligt er jeg ret bluferdig, og ammer helst ikke foran nogen jeg ikke kender.
Men hvis Lili skal have mad- ja så skal hun da det! Jeg er ikke typen der bryder mig om babygråd – og bliver egentlig ret stresset af det, så maden serverer jeg selv om der er andre til stede. Eller selv om jeg skal sidde ved siden af ham den fulde på bænken. ( ikke at det sidste er min præference!)
Men idag lod jeg mig sku tryne?! – egentlig en ret underlig situation.
Jeg har været til Babysvømning i fr.berg svømmehal, sidder i omklædningsrummet og har lige været i bad efter svømningen. Og skal så lige til at amme Lili (som er sulten og træt).
Hvorefter gammel NØGEN dame siger, lettere kritisk, “der er altså et ammerum, at du ved det!”
Jeg blev sku paf og stoppede med at amme Lili hvilket resulterede i ked baby :C
Jeg ville sådan ønske at jeg lige var kommet med en kvik bemærkning.
For det første havde hun valgt et skab i Babysvømningsafdelingen. For det andet sad der to andre og ammede lige bag mig. – for det tredje – ja så var hun jo nøgen også – ?
Hvor er logikken?

20120522-210730.jpg

4 thoughts on “Et af de tunge…

  1. Rebekka siger:

    Hej Ann

    Jeg synes at det er en smuk og naturlig ting at amme og jeg ville ønske at jeg selv kunne have ammet Odin tiden ud.

    Jeg forstår ikke hvordan en kvinde, som højst sandsynlig selv har haft børn, kunne finde på at sige sådan. Hun har måske haft en dårlig dag og så var du nærmest….

    Op med humøret, det er hende der er galt på den!

  2. Idun siger:

    konstig tant! jag tycker inte du ska ta till dig av sådana dumma kommentarer, hon kan gott flytta till ett annat skåp i simhallen om det stör henne.

  3. Moster Susanne siger:

    Hej Ann-Louise
    Jeg kan genkende problemet. Men baby’s behov kommer før andre folks ‘finfølelse’. Har altid sørget for at have en dyne, tæppe eller håndklæde til at skærme for den lillesultnebaby og mælkejunger – så burde de sarte sjæle være forskånet ;0) Og ens egen blufærdighed tilgodeset. Den gamle rukne rosinmås kunne også godt have været så velopdragen, at hun bare passede sig selv.

    Kram til dig og Lili

  4. Ann-Louise siger:

    Tak hvor er i søde!
    Jeg fik lige en lille nedtur over hende damen. Men det er selvfølgelig helt i orden at amme et sted hvor alle andre er nøgne – hun må have haft en rigtig dårlig dag.

Skriv et svar

