Vi går til tumlestik med mødregruppen

Idag startede Lili og jeg til noget man kalder tumlestik.

Det er en flok nye mødre og en instruktør, der sidder på måtter og bolde, mens de snakker om hvor vidunderlige deres unger er. Jeg skal være ærlig og sige, at jeg på trods af en noget kaotisk undervisning, (babyer er jo utroligt distraherende) kom hjem med en masse gode øvelser og har allerde hængt Lili til tørre med hovedet nedad en enkelt gang.

Jeg tror at moren var mere entusiastisk, for Lili var ikke synderligt imponeret over at vende på hovedet. Hun har også oplevet rigtig meget idag, Og hun er klar på en vræler hvis ikke hun får en sut med det samme!

Nu nærmer tiden sig også for at vi skal flytte, så jeg er så småt begyndt at forberede mig på at pakke nogle kasser. – Jeg starter på torsdag, for imorgen skal jeg ud med mødregruppen. Jeg har måtte æde alle mine fordomme om mødregrupper, generiske og sindsyge kvinder. Mest fordi jeg nyder at sammenligne babyer og se hvem der kan løfte hovedet mest. Mødrene i gruppen (inkl. jeg selv) er generiske hovedsaglig fordi det er praktisk. -Og man er sindsyg fordi man stadig sover for lidt, har en lille vampyr hængende på sine bryster hele tiden, og er fuld af hormoner! – Hvis man er lige så heldig som jeg, kan man lige toppe den af med 2 gange mentruation på 14 dage, PMS gange 2, og mælkeknuder i det ene bryst.

Lige så ondt som sådan en knude gør, lige så underholdende kan det være når der går hul på den.

-Jeg havde en rigtig rigtig stor mælkeknude i brystet og da der gik hul på den, skete det lidt som når der går et lille hul på en vandballon. Først et lille plop og så stod der ellers en fin lille (halv meter lang) stråle ud i meeeget lang tid. ;P

Skriv et svar

