Sådan en ønsker vi os… eller sådan én… eller sådan én

“Jeg har hørt at det kan være meget farligt for økonomien at lave en Baby – jeg er ikke sikker på hvor jeg har hørt det, men det er noget med at man skal regne med en udgift på 15-20.000 kr. -Og det er bare til at begynde med!”

-Det var én af de første kommentarer jeg fik, da jeg fortalte folk at Nørden og jeg var blevet gravide og havde tænkt os at få Lili.

 

-Til det har jeg bare at sige: “DET ER LØGN!”

Jeg er stædig af natur og blev både trodsig og en smule stødt af kommentarer i stil med overstående.

Hvis man har bare en lille smule mellem ørene, kan man sagtens gøre det for meget meget mindre – indtil videre har Nørden og jeg kun brugt ca. 5.000 kr. -Ok vi har så også fået en brugt barnevogn. Men havde vi ikke det, havde Lili stadig kun kostet os langt under de 10.000kr

Jeg tror beregningen er gjort udfra den antagelse at man gennemsnitlig er 35 når man får sit første barn – og jeg gætter på at et par i den alder har en lidt anden økonomisk rækkevidde, end to på 25 og 26 år. Hvoraf den ene  så stadig studerer. Desuden er brugt i høj grad lige så godt som nyt (tak til dba og trendsales!)

Min pointe er bare at man ikke skal tro på alt hvad man får at vide!

Vi har efterhånden alt det basale og ud over det, laver Nørden og jeg en ønskeliste til vores familier, som jo står i kulissen og tripper for at være med.

 

Nogle af de ting som kommer på listen er fråds som disse.

 

En hyggedag med bedsteforældrene, fasteren eller én af alle tanterne.

 

Noget blødt og fint at blive pakket ind i, når man bliver hygget om.

 

Nogle fine sko, til  når man begynder at kunne lufte besteforældrene og alle de andre, til sommer.

 

 

Legekammerater.

 

3 thoughts on “Sådan en ønsker vi os… eller sådan én… eller sådan én

  1. Enig!
    Vi venter nr. 2 og er nogle rigtig fattigrøve (studerende) – vores dreng får masser af mad, kærlighed og varmt tøj, godt nok står der ikke Gucci i ryggen på tøjet, men betyder heller ikke noget for mig.

    • Ann-Louise siger:

      imagelafbedre:
      Det er præcis det samme her🙂
      -Ingen Gucci men helt sikkert en masse kærlighed. Men hvad er i virkeligheden også vigtigst?!
      Hvornår skal nr. 2 ankomme?

      Mvh Ann-Louise

  2. Faster Pia siger:

    Og som man ønsker skal man naturligvis få🙂
    Kram fra fasteren

Skriv et svar

